shaking-hands-1240911

Živimo v času, ko bolj kot kadarkoli prej velja, da so edina stalnica spremembe. Svet in okolje v katerem živimo in v katerega smo vpeti  se resnično hitro spreminja. Spremembe se dogajajo vsakodnevno in se na primer kažejo v obliki novih znanj in tehnologij. Danes, ko tri milijarde svetovnega prebivalstva uporablja internet, se te novosti širijo bistveno hitreje, kot še nedolgo tega.  Ne glede na to, ali se tega zavedamo ali ne. Če se ne, je pač v prednosti naša konkurenca. Ker smo v EU, je konkurence zaradi odprtega trga zelo veliko.

Če se preveč ukvarjamo z vsakodnevnimi opravili in si poleg tega še vztrajno ponavljamo, da »nimamo časa« za to, da bi spremljali vsako novost, ker moramo delati, nas k premiku lahko prisili država s spremembo predpisov, ki se jim moramo prilagoditi. A takrat smo že malce pozni. Namesto da bi od začetka jezdili na valu in se učili sproti, je sedaj pred nami kar naenkrat ovira, ki jo je potrebno odstraniti. In zopet, medtem, ko se mi ukvarjamo z odstranjevanjem ovire, torej z učenjem in razumevanjem novih zahtev predpisov, konkurenca pobira smetano in, kar je morda pomembnejše, pridobiva reference. Lahko pa, da se že ukvarja z neko povsem novo tematiko, ki se ji bomo sami čudili in se jo učili čez nekaj let, kar se seveda prav rado dogaja. Morda ne ravno v Sloveniji . Sicer pa, zakaj pa ne?  Ampak, kot smo že omenili, je svet danes povezan bolj kot kadarkoli prej, informacije so na dosegu roke, če jih znamo ustrezno iskati in verjemite, nekdo ravno ta trenutek razvija nekaj, kar bi lahko tudi mi, če bi se vsega do sedaj prebranega malo bolj zavedali.

Obstaja še mnogo drugih vzrokov sprememb.  Lahko so posledica svetovnih megatrendov. Tisočkrat smo že slišali besedno zvezo »podnebne spremembe«, vprašanje pa je, kolikokrat smo se vprašali, kako vplivajo na nas, na naše podjetje. So problem ali priložnost? V Sloveniji sicer večinoma živimo v manjših naseljih in se nas zato morda megatrend preseljevanja prebivalstva prebivalstva v večja mesta in nastajanje velemest neposredno ne tiče oziroma tega ne opazimo, ker tega v domačem kraju ni. Kaj pa posredno? Zaradi tega se ustvarjajo nove potrebe. Nove priložnosti za podjetja. Je naše med tistimi, ki znajo odgovoriti nanje?

Iz ustaljenih tirov razmišljanja in navad nas lahko vrže kriza, ki od nas zahteva prilagoditve in spremembe delovanja. Verjetno se strinjamo, da nam takšna šok terapija ni ravno najbolj všeč. Deluje kot nuja in prisila. Verjetno bi imela na nas bistveno manj vpliva, če bi bili sami malo bolj motivirani za vseživljenjsko učenje. Oziroma, če bi vseživljenjsko učenje dojemali malo bolj resno in se zavedali, da brez nenehnega učenja v teh časih pač ne gre. Starim rutinerjem je odklenkalo. To ne pomeni, da izkušnje ne štejejo več. Ne gre za to, pač pa za zavedanje, da se na stari slavi ne da dolgo živeti. Ta dejstva je najbolje čimprej sprejeti in ponotranjiti.

Vedno znova in čedalje pogosteje se dogaja, da se na trgu pojavi nov igralec, ki z drugačnim poslovnim modelom zamaje navidezno stabilnost. Še do včeraj trdni, a okorni igralci, padajo kot domine. Najbrž si ne želimo, da smo med njimi.

Spremembam se je torej potrebno znati čimprej prilagoditi, še bolje, se nanje pripraviti, ali najbolje, jih ustvarjati.

In najbolje je začeti takoj!



Show Buttons
Hide Buttons